-->

16 Ağustos 2014 Cumartesi

Hercule ve Luna'dan son haberler!




Uzun zamandır Hercule ve Luna’dan da size bahsetmediğimizi farkettim.
Aslında  uzun zamandır post yayınlayamıyorum, o ayrı. Arayı kapatacağım, kararlıyım.
Hercule ve Luna,önceki yazılarımdan bilenleriniz var, Luna hem bizi koruma iç güdüsüyle hem de kendisi korktuğu için  yanımıza yaklaşan herkese havlayarak uzaklaştırmaya çalışır. Hercule ise kendini kimseye sevdirmez, kimsenin yanına yaklaşmaz,sesini de çıkartmak, hemen kaçar.
Haziran ayında taşındığımız yeni evimizde, bahçeye açılan odanın birinde onlar kalıyorlar.
Her ikisinde de bu eve taşınmadan önce bazı rahatsızlıkları olduğu ortaya çıktı.
Hercule’nin daha önce de artan, tartar oluşumu bu sefer oldukça arttı. Dişleri koyu sarı ve diş etleri de kıpkırmızı olmaya başladı.  Veteriner tartar oluşumunu engelleyen Plaque Off toz önerdi. Her gün yarım ölçü kullanıyoruz.
Luna’nın durum ise daha ciddi.Meme kenarında yuvarlak bir nohut büyüklüğünde beze oluştu ve bunu  Luna’yı severken  çok rahat farkedebiliyorsunuz. Ilk farkettiğimizde çok korktum.Hemen gittik veterinere. Luna’nın yaşı küçük olmasından dolayı, olumsuz bir durum ile karşılaşma ihtimalimizin çok düşük olduğunu, şu an için parçayı almamıza  gerek olmadığını ilettiler.
Biz Luna’yı Hercule ile hem bizim hem de onların uygun olduğu bir zamanda çiftleştirmeyi düşünüyoruz. Anne olduktan sonra Luna’nın hırçınlığının biraz daha azalacağını ve daha sakin  bir köpek olacağını umuyorum. Sonrasında ise her ikisini de kısırlaştırmak istiyorum ki oluşabilecek her türlü hastalıklardan bir nevi onları korumak istiyorum. 
Veterinerimiz kısırlaştırma operasyonu ile birlikte Luna’nın bu nohut büyüklüğünde ki parçasını da alabileceğini iletti. 2.kez operasyon geçirmesindense bir kez olması onun küçük bünyesi açısından çok daha iyi olacak. Ben de bir “Oh” çekmiş oldum.
Bilindiği üzere Luna’nın en büyük sorunu sinirli olması. Veterinerimiz itaat eğitimi ya da temel eğitimlerin Luna için kalıcı çözümler olmayacağını bunun yerine ilk başta denememizi önerdiği bir ilaç önerdi. Ilaç adı Zylkene. Herkese öneriyorlar mı bilemiyorum. Uçak yolculukları gibi durumlarda evcil hayvanların rahat geçirmesi için Prozak kullanımını duymuştum. Veterimiz, bu ilaçın geçici bir çözüm olmadığını, tam tersi uzun vadede onun kafasının içinde yarattığı takıntılardan (bu da sanırım bizi koruma, kıskançlık gibi)  vazgeçireceğini iletti. Bir süredir kullanıyoruz. Öncesinde kapımın önünden geçen herkese havlarken, bugün ki durumu ise hiç belli olmuyor. Sanırım biraz daha zamanımız var, sonucunu alabilmek için. Veterinerimiz 4 ay kadar kullanılması gerektiğini söylemişti.Sonuçları paylaşıyor olacağım.

Bunlara ilave, hatta yetmezmiş gibi yeni mahallemizde pirelendik. Neyse ki erkenden farkettik de hemen kurtardık. 

Sergen ile devam eden inişli- çıkışlı ilişkilerini ise bir sonraki yazıda anlatmayı planlıyorum. 

Sergen daha 3 aylık 

 henüz 5 aylıkken 

5 aylıkken Luna ile 




5 yorum:

  1. Fotoğraflar da yazı da muhteşem olmuş kocaman sevgi dolu ailenize mutluluklar

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflar bence ayrıca güzel ve evinde bebeği ve hayvanı olan insan için cesaretlendirici tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında benim de amaçlarımdan biri bu. Teşekkür ederim takip ettiğiniz için. :)

      Sil
  3. BURSA SEO ‘nun Açılımı, Search Engine Optimization ‘dur.
    Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu denilmektedir. SEO Arama Motoru botlarının sitenizi tarayıp veri oluşturabilmesi için yapılan teknik bir çalışmadır. Her arama motoru farklı sıralama ve kalite kriterleri kullanmaktadır. SEO, internet sitelerinin arama sonuçlarında daha iyi bir konumda çıkması adına yapılan çalışmalardır. Bir BURSA SEO ile çalışmak sitenizin daha hızlı, kaliteli gelişmesini ve rakiplerinizden önde olmanızı sağlayacaktır.

    Teknik Eğitim - İdari Danışmanlık - Teknik Danışmanlık - Bursa

    YanıtlaSil