-->

3 Ağustos 2014 Pazar

Paşam'ın 1.yaş Doğumgünü




Bir blogger anne olarak Sergen'in birinci yaş günü doğumgünü hazırlıklarını yazmadan duramayacağımı tahmin etmissinizdir.

Aslında yazmak istememin en büyük sebebi de tüm detaylar ile kendim ilgilenmem oldu. 


Doğumgünü yapılacak mekan seçimim tabi ki Secret Garden Yeniköy oldu. Malum işletmesi tarafımızdan yapılıyorken,farklı bir yerde organize etmemiz beklenemezdi.

Doğum günlerinde yeni trend;  tasarımı bol,konsepti renkli ve çokça detaylı planlanıyor. Bu işi yapan çok iyi firmalar,butik çalışan,yaratıcılığı yüksek organizatörler var. Fakat ilk doğumgünü olması sebebiyle bir de malum çok fazla çocuğa yönelik değil de yetişkinler için yapılacak bir etkinlik olunca paraları saçmak istemedim.

İlk önce konsept için bir figür seçmem gerekiyordu (zorundaymışım gibi).  İlk zamanlar  fil olabileceğini düşünmüştüm.  Sonra anneciğim ve arkadaşının vosvos araba fikrine  karşı koyamadım. Onlar çoktan karar vermiş,hediyeler için sabunları yapmaya başlamışlardı bile. Keşke sizlere gösterebilmem için her renginin bir arada olduğu bir kare fotoğrafım olsaydı.

Vosvoslardan yola çıkarak,bir davetiye ve fotoğraf çekiminde arkada yer alacak aynı zamanda da ikram büfesine de koyacağımız panonun tasarımı  düşünmeye başladım. Bildiğim tek bir şey vardı o da açık mavi renkte olmayacağıydı. Baby shower'da da yaptığım gibi sarı olmasına karar verdim.

Çok geç kalmadan pasta siparişi vermem gerekiyordu. Artık tüm tasarım pastacılar neredeyse 2 hafta kala sipariş alamıyorlar,yoğunluktan. Bende yaklaşık 1 ay kala Mutlu Dükkan ile görüşerek verdim siparişimizi. Aklımda minik ve sadece bir erkek çocuğu figürü  olan bir pasta vardı ki harika tasarladılar. Ben onlara yalnızca renk seçimi ile figürü nasıl istediğimi ilettim.

Konseptin en zor gibi görünen ama aslında daha kolay olan kısmına gelince.
Tema renklerimizde sarı-gri çizgili fon oluşturdum. Ardından da internette vosvos görselleri aradım ve en beğendiğim bu renkli olanı seçtim. Balonları da bulmak çok zor olmadı, arkasına yerleştirmek için.

               





Artık herkesin oturduğu yerde mutlaka  bir dijital baskı merkezi bulunuyor. Bir çoğunda da dilerseniz tasarımı yaptırabiliyorsunuz veya benim ki gibi çözünürlüğü düşük ise, düzeltilmesini sağlayabiliyorsunuz. Aynı tasarım üzerinden mesaj, e-mail ve whatssup üzerinden gönderebileceğim  jpg  olarak hazırlanan davetiye, hoşgeldiniz yazılı pano, 2 adet mini vosvos karton, ikramların üzerine konulması için sticker şeklinde "1", "Sergen 1 yaşında" yazılı çubuklar, Vosvos  görselinin bulunduğu baskılar hazırladık.

Ikramların üzerine koymak için  sticker'ların arasını açarak çöp şiş çubuklarımızı yerleştirdik ve harika oldular. Daha planı olabilecekler için önerim; çubukların üstüne fiyonk bağlayabilirsiniz.

Sıra bayraklarımıza gelmişti. Bayrakları kumaştan da yapmak mümkün fakat benim dikiş ile aram hiçbir zaman iyi olmamıştır. Bu yüzden bilgisayarda yapmayı tercih ettim.  İlk önce Word'de her bir A4 sayfasına önce üçgen çizerek, içine temamızın renginde sarı-gri çizgileri yerleştirdim.Ardından içine yuvarlak şekilleri ve sonra da harfleri yerleştirdim. Her sayfaya bir harf yerleştirip, matbaada  kalın kartonlara bastırdım. Her bir harfi ücgen çizgilerinden kesip iki kenarından delgeç ile yer açarak,  sarı ipimizi geçirdim ve  Sergen'e özel doğumgünü  bayrağımızı hazırlamış olduk. Tahminimde de güzel görünüyordu.

Bu şekilde dilediğiniz kadar harf hazırlayabilirsiniz.

Sergen'im için daha detaylı 1 yaş doğumgünü partisi hazırlayabilirdik, fakat kendisi pek keyfini çıkartabilecek bir yaşta olmadığı için yetişkinlere yönelik  mini bir parti ile kutlamak istedik. 

Terzi kendi söküğünü dikemez diye boşa demiyorlar. Çok fazla detay fotoğrafımız yok  ve tabiki ne kadar işletme sahibi de olsanız, kendi çocuğunuz için hazırlana etkinliğiniz de aksaklıklar olabiliyor.

Olsun yinede yağmura ve mesafelere rağmen bizi yalnız bırakmayan tüm herkese çok teşekkür ederim. 






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder