-->

7 Mayıs 2015 Perşembe

Demirciköy'de Hıdırellez Coşkusu


                                 


Tam bir Sarıyerli oldum....


Bundan 5 yıl öncesine kadar sevmezdim ben öyle Karadeniz müziklerini, Karadenizli kafasını. Ne kadar da ön yargılı düşünmüşüm, kendi içimde.  Ben görmedim bu kadar iyi niyetli insanın bir semtte toplandığını. Hıdırellez ile ne alakası var diyeceksiniz ki söyleyeyim efendim. Sarıyer'in tek Hıdırellez Şenliği Demirciköy'de gerçekleşti. Neredeyse herkes Karadenizliydi. Bıraksanız sabaha kadar horon tepebilirlerdi, eminim. 

Şenlikte ev kadınları kendi yaptıkları, gözleme, börek ve tatlıları sattılar. Demirciköy'de kendi ürettiği süt ve yumurtayı satan mini esnafta vardı. Tanışma fırsatım oldu ve inanılmaz davetkarlardı. Hemen telefon alışverişleri, evlerine davet etmeler, inekleri ve tavukları da görürsünüz, oğlan sever diyenler... 

Benim için bu akşamın keyfi ve niyeti Hıdırellez'i ikiye katladı diyebilirim.

Başkan Şükrü Genç'de şenlikeydi. Hattta öyle  15-20 dk değil, tüm etkinlik boyunca alandaydı. Çuval yarışı, elma yemek, yogurt yarışı, kaşıkta yumurta taşıma, ip çekme gibi çocuklar için yarışlar düzenlendi. Üstelik Başkan Şükrü Genç tüm bu yarışları kendisi başlattı. Bir ara horon tepiyordu.  Farklı belediye başkanı olsa bu kadar uzun zaman şenlikte zaman geçireceğini hiç sanmıyorum. Şükrü Genç bundandır ki herkes tarafından çok seviliyor. 

Cep telefonum ile çektiğim görselleri paylaşmaktan dolayı pek mutlu olmasam da fotoğraf makinemi şarjı olmaması sebebiyle maalesef yanıma alamadım.


 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder