-->

24 Aralık 2013 Salı

Çalışan Anne Olma Alıştırmaları…

Memleketimde yolsuzluklar, adaletsizlikler, rüşvetler, haksız yere yatanlar-çıkanlar, cemaatten misin değil misin tartışmaları devam ederken, benim küçük kendi dünyamda önemli 2 gündem konusu var. Birincisi ek gıda, ikincisi ise, 02 Ocak 2014 tarihinde işe başlayacak olmam. Son bir kaç yazımda da bunları sizlere de hissettirmiş olmalıyım.


İşe başlayacak olma konusunda biraz heyecanlıyım, hani yeni bir işe girdiğinizde kafanızda binbir türlü soru, merak, heyacan olur ya işte bende de öyle. Halbuki  4 yıldır aynı ofiste çalışıyorum. Dile kolay 8 ay geçti ve benimde iş, dışındaki yaşantım değişti. Bunları yazmamda ki asıl konuya geliyorum. Pazartesi günü yani dün her yıl ofiste düzenlediğimiz yılbaşı kutlamasına Sergen ile gittim. Herkesin kendince yapabileceği  kek/tatlı/börek/tatlı-tuzlu kurabiye tarzı bir menü oluşturulur ve yılbaşına kadar 2 hafta boyunca yenir. O kadar bereklidir ki bitmez her defasında bir sonraki güne artar. Tabiri caizse kusana kadar yeriz.  

Hala doğum iznimdeyim ama bu etkinliği kaçırmayı,  özellikle de Sergen'in kaçırmasını hiç istemedim. Oğlum bir daha nereden görecek ofisimizi, bundan sonra kırk yılda bir. Ay, ben bir heyecanlandım. Uzun zaman sonra ilk defa geliyorum, eh bir de Sergen de var. Bir değişik duygular anlatamam… 

Sergen yolda uyumuştu, tabi ofise girmemizle uyanması bir oldu. Onca gürültüye, ben korkar uyandığında da ağlar sanmıştım, ama karşısında fıstık gibi hatunları görünce olsa gerek gülümseyerek açtı gözlerini. Çocuklar genelde yabancıları gördüğünde ağlarmış hani,Sergen herkes ile daha önceden sarmaş dolaşmış gibi gülücükleri, kahkaları, çığlıkları, bağrışmaları eksik olmadı. Bol bol attı enerjisini, tabi ardından da hemen acıktı, içti sütünü.
Ofiste yeni yıl partisine giderken aklımda tatlı yapmak vardı,baktım ki listede tatlı çok fazla, bende yeni öğrendiğim çörekotlu tuzlu kurabiyelerden yapmaya karar verdim. Kurabiye tarifini sevgili yengem Seher Gürbüz'den aldım. Bizim evde kurabiyenin neredeyse her çeşiti bol bol tüketildiği için evde sürekli bulundurulması gereken tuzlu kategorisinde şimdiden yerini aldı. Özellikle belirtmek isterim ki aşağıdaki tariften tam 2,5 tepsi çıkıyor. Dilerseniz hamurun yarısını buzlukta saklayabilirsiniz. 


Malzemeler :
* 250 gr Becel magarin 
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 çorba kaşığı mahlep
* 3 çorba kaşığı çörekotu
* 3 çorba kaşığı şeker
*1 tatlı kaşığı tuz
* 1 yumurta (beyazı içine, sarısı dışına)
* 1 paket vanilya 
* 1 paket kabartma tozu 
* 1 çorba kaşığı sirke
* Aldığı kadar un (oyun hamuru kuvamında olmalı-kalıp ile şekil verebilecek gibi)

Yapılışı :

Tüm malzemeleri karıştırın.  Hamur kıvamına gelene kadar unu ekleyerek yoğurmaya devam edin. Hamuru tezgah üzerinde açın ( kalınlığı -inceliği tamamiyle size bağlı) ve kalıplar ile keserek fırın tepsisine koyun. Son olarak üzerine yumurta sarısı sürerek 180 derece fırında 15-20 dk kadar pişirin. Ben üzeri pembeleşince fırından aldım ki çok kuru olmaması için. 

Afiyet bal şeker olsun !!! 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder