-->

12 Aralık 2014 Cuma

Oldu da Bitti Maaşallah ...



 Doğum yaptığım günden itibaren Sergen'in sünnet olması benim gündemimdeydi. Hastaneden çıkmadan yapalım istedim, fakat dudak uçuklatan rakamlar duyunca vazgeçtik. Yaz bitmeden olsun, hadi 2014 yazı olsun olmadı yaz sonu derken Bayram sonrasına  11 Ekim 2014 tarihine gün aldık.
Öncesinde mini bir araştırma yaptım,  kime sorduysam karşıma Türkiye Hastanesi Dr. Cem Kara çıktı. En sonunda kendisinden randevu alabilmiştik. 


Özellikle belirtmeliyim ki hem randevu hemde operasyon öncesinde doktorumuzu beklerken, gelen her bebek max. 3-4 aylıktı ve kendimizi oldukça geç kalmış bile hissettik. Hem kendi doktorumuz Tarkan İkizoğlu hem de Cem Kara, sünnet konusunun doğumdan itibaren en geç 2 yaşa kadar yapılması gerektiğini ,tercihen yenidoğan sünnetini önerdiklerini iletiyor. Daha detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz .

Yenidoğan bebeklerin operasyonlarında kesinlikle genel anestezi yapmaya gerek kalmıyor hatta bebek acı  bile duymuyor,dikişler çok çabuk iyileşiyor. 
Bizde ise durum biraz farklıydı. Sergen herşeyin farkında olacağından, korkacağından dolayı genel anestezi ile bayıltılacak ve operasyon öyle gerçekleşecekti. 
Hastane odasında ilk önce hafif sarhoş etkisi yaratması için şurup içirdiler. Sergen bununla ameliyathaneye gidişini hatırlamayacaktı. Normal operasyon 12-20 dk kadar sürüyorken, Sergen ameliyathaneden 35 dk sonra çıktı, tabi biz yani ben biraz endişendim. Ne de olsa narkoz uygulandı, biraz paniklemem normal değil mi?  Ameliyathaneden çıktıktan sonra narkozun etkisi geçmiş ve ağlamaya başlamıştı. Doktorumuz sonrasında midesi bulanabilir, başı dönebilir ve en önemlisi sinirli bir hali olabilir demişti ve aynen de öyle oldu. 1 saate yakın süren ağlama nöbeti sonrasında, artık yorgun düşmüş olacak ki babasının kucağında uyuyakaldı. 2,5 saat kadar uyudu, hastanede. Uyandığında ise deli açıkmış bir halde kurabiyelere saldırdı. 

En çok merak edilen sonrası sanırım. Eve geldiğimizde herşey eskisi gibiydi. Sergen yine koşuyor, zıplıyordu. Ağrısı olmaması için yatmadan önce şurup verdim ve o gece güzel bir uyku çekti. 

Türkiye Hastanesi'ne bulunduğu lokasyondan mı yoksa binanın eski oluşundan mı bilmiyorum fakat  inanılmaz ön yargılarım vardı. Düşüncelerimin aksine güvenlik personelinden hemşirelerine kadar herkes çok ilgiliydi. 

Sergen biraz daha büyüdüğünde konunun manevi boyutunu bu kadar kolay atlatabilir miydim bilemiyorum. Belki de sadece ben kafamda büyütüyorum işte o zaman da diyorum ki " Oldu da bitti maaşallah nazar değmez inşallah...." :) 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder