-->

3 Ocak 2015 Cumartesi

Başka Bir Mucizeye Şahit Olmak...


Bu akşam evimizde bir mucizeye şahit oluyoruz. Oluyoruz diyorum çünkü süreç devam ediyor ve ben yalnızca yazarak stresimi azaltabiliyorum. 

Bundan bir kaç hafta kadar önce Instagram'da Luna'nın hamile olduğunu duyurmuştum. 24 Eylül 2007 tarihinde Luna 2 aylık iken evimize geldiğinde Luna'nın annesi Pigi'nin sahibi (yanlış hatırlamıyorsam Meltem Hanım'dı) Luna ile Hercule'u aynı evde nasıl çiftleşmelerine izin vermeden büyüteceğimizi sormuştu. Biz Hercule ile çiftleşecek dişi chihuahua ararken sahiplendirme ilanı görmüş ve bir dişi sahibi olmak istemiştik ki niyetimiz hiç bir zaman bir chihuahua üretim çiftliği olmak değildi.  Luna yetişkin olduğunda  elbette ki Hercule ile çiftleşmesini isteyecektik.

Luna 4 yaşına geldiği bu dönemde Kasım ayında çiftleşen köpeklerim,bebekleri için gün sayarken, bu akşam bir anda doğum başladı. Eve geldiğimizde Luna sürekli  çok hızlı nefes alıp veriyor ve yerinde duramıyordu. Ben doğuma 1 hafta kadar daha olduğunu tahmin ediyordum. 

Onların olduğu odayı hemen düzenledik. Hercule'u ve tabi ki Sergen'i de hemen uzaklaştırdık ki stres olmasını ve dikkatinin dağılmasını istemedik. (veterinerimizin de tavsiyeleri bu şekildeydi) Yaklaşık 30 dk kadar  süren sancı sonrasında kese vücudundan ayrıldı ve bebeğinin kesesini temizlemeye başladı. 10 -15 dk sonra neredeyse tamamını temizlemişti, fakat yavru hareket etmiyordu. Hemen veterineri aradık, yavrunun ağzını açmamızı biraz hareket ettirmemizi istedi, fakat Luna kesinlikle buna izin vermiyordu. Yavrusunu yalamaya devam ediyordu. Yavru ölü doğmuştu ya da  keseden çıkartamadı bilemiyoruz. 

Sonrasında ise Luna bizi odaya hiç sokmadı. Yavrusunu da yanından almamıza izin vermiyor her kapıyı açışımızda sürekli hırlayıp duruyor. Veterinerimiz doğumun 12 -24 saat arasında sürebileceğini iletti. Biz de şuan da bekliyoruz. Umuyoruz ki diğer yavru veya yavrular sağlıkla dünyaya gelecek. 

İlk kez bir canlının doğumuna şahit oluyorum ve Luna ne yapması gerektiğini o kadar iyi biliyor ki aklım almıyor sürecin kusursuz işleyebildiğine. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder