-->

1 Şubat 2015 Pazar

Luna'nın Doğumu Sonrası...


3 Ocak gecesinden beri Luna'nın doğum sonrasını yazmak istememe rağmen bir türlü yazıya dökemedim. 
Bir önceki yazıyı okumak isteyenler buraya bakabilir. 


Luna'nın beklemediğimiz bir anda başlayan doğumunda ilk bebeği ölü doğmuş veya kesesini zamanında açamadığı için ölmüştü. İkinci yavru ise sabaha karşı doğdu ve yaklaşık 3-4 dk içinde hemen kesesini yalayarak açtı, emzirmeye başladı. Bu arada diğer yavruyu da sürekli yalıyor, hala bir umut yaşatmaya çalışıyor gibiydi. 
2.yavrusunu tüm gün emzirdi, emmesi için memesine doğru sürekli pozisyon aldı.

 Biz herşeyin yolunda olduğunu sanıyorduk hatta veterinerimiz ile de konuştuk. Emziriyor olduğu için sorun olmayacağını dile getirmişti, fakat ikinci yavruyu akşam eve geldiğimizde cansız bulduk. Luna'yı odadan uzaklaştırdık, yavruyu aldım ve yatağını, odasını bir güzel temizledim. Luna'nın sonraki halleri gerçekten içimi sızlattı. Karşımda bebeğini kaybetmiş bir anne var ve ara ara ağlıyor, sağa sola koşturuyor onu arıyordu. 

Ben o akşam bebekleri bahçemize gömdüm ve Luna'nın iyi olması için dua ettim. 

Veterinerimiz her iki bebeğinde yaşamıyor olmasını  erken doğum olma ihtimaline bağlıyor. 60 gün olan hamilelik süresinde Luna yaklaşık bir hafta kadar erken doğum yaptı. Ufak ırklarda bir haftanın bile çok önemli olduğunu ve bebeğin dünyaya geldikten sonra gelişimini tamamlamasının çok zor oldugunu belirttiler. 

Luna'nın durumu mu? o hafta sürekli yavruları arıyor gibiydi, memeleri şişmiş, lohusa bir anneydi. Şimdi ise, Luna eskisinden daha çok sevgi bekliyor bizden, hatta eskisinden çok daha fazla Sergen'i kıskanıyor. Ben evde yokken Sergen ile güzel oynuyorlar, hatta bir kez olsun havlamıyor, fakat ben geldikten sonra kıskançlık ve paylaşmak istememe dürtüleri ile Sergen'e pek iyi davrandığı söylenemez. 

Luna'yı bir kez daha çiftleştirir miyiz bilemiyorum, fakat çok üzüldüğünü biliyorum. Biz bile bu kadar kötü hissetmişken, onun hırçınlaşması oldukça normal olmalı. Bunları yazıyorum diye bana kızanlar var, abartıyorsun artık diyenler var biliyorum, fakat onlar  bir hayvan, bir köpek olmasından öte o birer canlılar....  ve bizim kadar elbette değil , fakat hisleri var.... 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder