-->

10 Ocak 2014 Cuma

Ek Gıda da 3.Hafta



3.haftanin da sonuna gelmisken,ek gıda konusunda oldukça ilerleme kaydettiğimizi söyleyebilirim.

1.hafta ve 2.hafta deneyimlerimizi buradan okuyabilirsiniz.

Bu hafta hayatımıza ıspanak,mor erik ve muhallebiyi dahil ettik. 

En başından beri meyve ile sorunu olmayan Sergen,artık elmayı, armutu daha görür görmez ağzı sulanmaya ve şapır şupur seslere çıkartmaya başlıyor. Yemekten keyif aldığını belli ediyor. 

Ispanağı sebzeye kattığınızda çok hoş bir renk aldığı söyleyemem. İlk bir-iki gün zorlansa bile diğer günlerde gayet güzel yemeye devam etti. 


Doktorumuz akşamları yatmadan önce muhallebi yer ise geceleri daha tok tutacağını söylemişti. Muhallebi konusu benim kafamı 2-3 gün meşgul etti. Aslında çokta komplike bir konu değil, ama doktorun verdiği muhallebi, hazır toz (markanın önemi yok, hepsi aynı dedi) olanlardandı. Kullanma taraftarı değildim ki muhallebiyi anne sütü ile yapmaya kararlıydım. Doktorumuz yapabileceğimi ama pek farketmeyeceğini söyledi. 

İlk gün, kaynatılmış suya, anne sütü dahil ederek, 3 tatlı kaşığı pirinç unu ile pişirdim. Az pişirmiş olmalıyım ki  Sergen yerken pirinç unu döküldüğü yerde kuruyup kalıyordu.

İkinci gün bu sefer suyu daha az, anne sütünü daha fazla ilave ederek 2 tatlı kaşığı ile sürekli karıştırarak pişirdim. Bu seferde pirinç unu az gelmiş olmalı ki kıvamı sulu oldu. Sergen'e yedirmek daha zordu.

Ve 3.gün hiç su kullanmadan, yaklaşık 80 -100 ml anne sütüne, 2 tatlı kaşığı pirinç unu ilave edip, sürekli karıştırarak pişirdim. Doğru kıvamı en sonunda buldum ve Sergen her akşam banyo öncesi muhallebisini bayıla bayıla yiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder