-->

27 Ocak 2014 Pazartesi

Ek Gıda da 4.ve 5.Hafta

Ek gıda konusunun da sonuna geldik. En kritik alışma evresini atlattığımıza göre 8.aya doğru zaman ilerlerken biz artık herşeyi yemeye başladık diyebilirim.

Acemi bir anne olarak "Acaba sebze çorbasını yiyecek mi? Yoğurt sevecek mi?" gibi en kritik soruların cevaplarını çok fazla panik atağa bağlamadan geçirmiş bulunmaktayım.

Şuan geldiğimiz günlük beslenme programında yaklaşık 500 ml anne sütü var. Artık Sergen, anne sütünü  keyif için yemekten sonra tatlı niyetine içer oldu. 

2 günde bir mayaladığım yoğurttan, Sergen yaklaşık 3 kaşık kadar her gün bayıla bayıla yiyor. Hatta son zamanlarda sabah saatlerinde yediği yoğurun içine gün aşırı muz, yumurta sarısı, mor erik ilave ediyorum. 

Öğlen uykusundan sonra sebze çorbasını yiyor. Geçtiğimiz haftaya kadar buharda haşladığım  ve sonrasında püre haline getirdiğim çorbaları, 4. hafta itibariyle suda haşlayarak ve içine  soğan ekleyerek daha lezzetli bir hale getirdik. Pişirdikten sonra içerisine son olarak 1 çay kaşığı kadar zeytinyağı ekliyorum.  
Çorbasına bu hafta sonuna doğru sarı mercimekte ilave ederek devam edeceğim.

Akşamüstü armut/elma/mor erik, hangisi var ise püre haline getirip yiyor. Ağzı sulana sulana yiyor, hatta görür görmez saldırıyor diye yazsam abartmış olmam. 

Yatmadan önce de saat 21:30 gibi muhallebisini yiyor ki muhallebisini arada buğday unu ile de  yapıyor, gün içerisinde yemediği bir meyve var ise suyunu da ilave ediyorum.  Geçen haftalarda muhallebiyi direk anne sütünden yapıyordum, fakat sütü pişirmek içindeki tüm yararlı besinleri öldüreceğinden;su ile birlikte prinç ununu iyice pişirip koyu bir kıvam aldıktan sonra hafif ılıkken anne sütünü ilave ediyorum. 

Bu hafta yoğurduna katmak için  sevgili LeGa-Be-Be Gamze Malkoç'un organik bebe bisküvisi tarifini yaptım. Ben içine hamuru yumuşatmak için elma suyu kattım.  Böylece Sergen irmik, tam buğday gibi tahilları da gün içerisinde almaya başladı.  

Bu hafta itibariyle de çorbasına et suyu katmaya başlayacağız. 

Sanırım biz bu işi yırttık. Çocuğum yemek yemiyor diyor diyen annelerden değilim, en azından şimdilik. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder