-->

23 Ekim 2013 Çarşamba

Doğumdan Sonra Yazılası Yegane Konu Lohusalık ...

Doğum hikayesinden sonra yazılmazsa olmaz konulardan biri lohusalık. 

Doğum hikayeleri gibi her annenin lohusalığı yaşama biçimi çok farklı. 
Ne zaman lohusalık ile ilgili konuşulsa aklıma ilk gelen Elif Şafak'ın "Siyah Süt" adlı kitabı oluyor. Kitabı okuduğumda çok küçük yaşta değildim, fakat beni etkilemişti …


 O ana kadar lohusalığın sözlük anlamı dışında ilk defa hissettirdiklerini okuyordum, yaşamış birinin ağzından.Kitapta bir çok kadının lohusalık döneminde yaşadığı sıkıntıları, zorlukları ve kendisi ile olan iç hesaplaşmaları anlatıyor. İçindeki kişilikleri parmak kadınlara benzetiyor, onların kişiliklerini, yaşadıklarını ayrı ayrı değerlendiriyor, her bir bölümünde. Anaç Sütlaç Hanım, Sinik Entel Hanım, Can Derviş Hanım, Saten Şehvet Hanım, Hırs Nefs Hanım, Pratik Akıl Hanım, Elif Şafak'ın parmak kadınlarından. İsimleri farklı olsa da bizdeki kadınlara çok benzemiyorlar mı?

Hamilelik döneminde lohusalıktan ötürü depresyona gireceğim diye korktuğumu itiraf etmek isterim.
Her anne doğumdan sonra bu süreci yaşayabiliyor. Siz anneliğe ne kadar hazır olursanız olun içinde bulunduğunuz  duygusal yoğunluk, sizi olumsuz etkileyebiliyor. Hamilelik süreci, anne olmaya hazırlık  süreci,fizyolojik değişikliklerin dışında uyum süreci gerçekten aşılması zor bir durum. 

Ben bazı kadınların yaşadıklarının farkında bile olmadığınu kendilerini tanıyamadıkları için göremediklerini düşünüyorum. Kendilerinin farkına varmadıkları için de yavaş yavaş önce kendinden sonra eşinden kimi zaman da bebeğinden uzaklaşabiliyorlar. Hayatın bize kattığı bu yeni rol görevi olan "Annelik" mucizevi duyguların beraberinde sorumluluk, endişe ve paniklemeyi de yanında getiriyor.

Lohusalık sürecinde eşlerin de desteğinin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Ben hamileliğimin son 2 ayı ve doğumdan sonraki 3 aylık süreçte eşim, işi sebebiyle pek evde vakit geçiremedi. ilk 10 gün aile yanımızda olsa da bir zaman sonra herkes kendi evine alıştığı düzene geri dönüyor, haklı olarak. Gece uyanmalar, gaz sancıları, banyo zamanları, tüm bunları ben bir anda tek  başıma yapıyorken buldum kendimi. Şuan  Sergen 4. ayında ve alışmamın kolay olmadığını söyleyebilirim. 
Lohusalığın 6 hafta sürdüğü söylenir, bebeğin 40'ının çıkması gibi... Lohusalığın bitişinin anneye göre değiştiğini düşünenlerdenim. Anne tüm bu değişimlere (psikolojik, fizyolojik vb)  uyum sağlamaya başladığını hissettiği an lohusalıktan kurtulduğunu kutlamaya başlamalı.

Sevgiler 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder