-->

27 Ekim 2013 Pazar

Emek Harcamak Güzeldir... Ev Yoğurdu...



Evlenmeden önce mutfak ile aram pek iyi değilken, karı-koca olma sürecinden sonra beni bir merak sardı. Özellikle de hamileliğim ile birlikte evde yemek yapma arzum ve doğal beslenmeye olan ilgim tavan yaptı. 
Gençliğimden beri süt ve süt ürünlerini çok severim, özellikle de yoğurt. Geçtiğimiz yıl 1-2 kez pastörize sütten yapmış, fakat pek başarılı olamamıştım. Sonrasında da nasılsa annem yapıyor diyerekten  her defasında ondan alıp alıp eve götürmüştüm. 


Şimdiye kadar bir çok kişinin müdavimi olduğu Gündönümü Çiftliği'ni ben daha çok yeni keşfettim. Bu kadar geç keşfettiğim içinde biraz kendime kızdım doğrusu. 
İlk karşılaşmam Sevgili Legabebe Gamze Malkoç'un bloğunda oldu. Hemen ardından AysunTheSütcü'ye önce twitter'dan sonra da mail ile iletişime geçtim. Aysun Hanım'ın kız kardeşi Aygül Hanım çok hızlı geri dönüş yaptı. 

Mail'inde ilk cümlesi "Biz ineklerimizi pek bir önemseyen ufak bir ekibiz."di. Sütün lezzetide sanırım buradan geliyor. İnternette mini bir araştırma yaptığınızda sizi gülümseten bu cümlenin aslında ne kadar da doğru bir söz olduğunu görebilirsiniz. 
Kapalı sistemde, el değmeden sağım yapılmakta ve sağım esnasında sütü soğutmaktalar. Ari sütü sertifikasına sahip, 200 sağmal kapasiteli sürekli büyüyen bir işletme Gündönümü çiftliği. Lokasyonunuz dağıtım kanallarına uygun ise, her hafta aynı günde evinize teslimat yapabiliyorlar. Yalnızca 1 gün önce cep telefonunuza gelen mesajı cevaplandırmanız yeterli, ertesi gün kapınızda. 

Özellikle belirtmek isterim ki tüm siparişleriniz vakumlu,kapalı şişeler ile adresinize teslim ediliyor. 

Emek harcamak güzeldir diyerekten kendi yoğurt tarifimi özetlemek isterim. 

*** AysunTheSütçü'den gelen çiğ sütü dibine cam çay tabağı koyarak tencereye alıyorum. (Cam çay tabağı sayesinde tencerenin dibi havalandığı için daha az tabana yapışıyor.)
*** Orta ateşte 4-5 dk kadar kaynatıyorum. 
*** Sütü mayalayacağım kaba alıyorum ve biraz ılımasını bekliyorum.
*** Kaç lt süt mayalıyorsam, lt başına dolu dolu yemek kaşığı maya ekliyorum.(Hatta bir kaşıkta fazladan eklediğimde oluyor)
*** Kabın ağzına havlu kağıt koyduktan (soğumaya başlayan süt buhar yaptığı için havlu direk emiyor) sonra sıkıca kapatıyorum ve kalın bir örtü ile sarıyorum.
*** Bekletme işlemini mutfak tezgahımda pek yer olmadığından dolayı fırın içerisinde bekletiyorum. 
*** Min.5-7 saat beklettikten sonra içerisine kaşık dahi sokmadan buzdolabında 2-3 saat kadar bekletiyorum. 

Emek harcanmış, buz gibi ev yapımı yoğurt gibisi yok.  
Sütün tadına bakmak ve sipariş vermek isterseniz, aysunthesutcu@gundonumu.biz.tr adresine veya aygul@gundonumu.biz.tr  adresine mail atabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder