-->

14 Eylül 2013 Cumartesi

Spor da Yaparım, Gezerim de ...



Çok sık yazamadığım doğrudur. Fakat mümkün olduğunca kendime zaman ayırmaya çalışıyorum, her yeni anne gibi…

Hamileliğimde mide bulantılarım, baş dönmelerim hiç olmadı. Bu açıdan oldukça rahat bir hamilelik geçirdiğimi söyleyebilirim. Yalnızca bir kez aşerdim. Sanırım Mart ayıydı. Canım inanılmaz derecede karpuz çekti ve eşimin bulması pek de zor olmadı.  Gerçi karpuzun kilosu 20 TL olduğu için unutulmayacak ve yıllarca konuşulacak bir konu olmuştu. Artık her  mevsimde her türlü meyve ve sebzeyi bulabiliyorsunuz. Eskiden yalnızca Makro  marketlerde olurdu. Şimdi ise mahalle manavlarında bile bulmak mümkün. Artık  kocaların mucize yaratmaları hiçte zor değil.

Doktorlar hamilelikte bol bol yüzme ve yürüyüş yapılmasını öneriyor. Ben pek yüzebilen biri değilim, bu yüzden hakkımı yürüyüşten yana kullandım. Bir de oldukça popüler ve bu imajından hiç bir zaman ödün vermeyeceği garanti olan pilates ile de hamilelik sürecimde tanıştım. Özel hoca eşliğinde, haftada 2 veya 3 kez, bir saat zaman ayıracağınız aletli pilatesin anneler adayları için faydalarını aşağıdaki gibi sıralayabilirim.
* Normal doğum yapmayı planlayan anneler için daha rahat bir ıkınma sağlar.
* Pelvis kaslarının kuvvetlenmesini sağlar. gebelikte ve sonrasında idrar kaçırma gibi problemlerin oluşmasını engeller. 
* Hamilelikte her ders sonrası kendinizi daha zinde hissedersiniz.
* Nefes egzersizleri ile doğum sürecinizi daha rahat geçirmenizi sağlarsınız. 
* Ders sonrası rahatlama sağlar. 
* Omur çevrenizin çalışmasını ve buna bağlı olarak sırt ağrılarınızın olmasını engeller. 
Yukarıdaki maddelere ilave olarak belirtmeliyim ki bir çok hamile sırt üstü yatmakta zorlanırken ben hem sırtüstü yatıyor aynı anda da bağdaş kurabiliyordum. Evime yakın olması sebebiyle  Yeniköy Baps'i tercih ettim. Tüm hocaları inanılmaz profesyonel ve ilgililer. Fuat Hoca ile çalıştım ve hamilelik pilatesi konusunda kendisinin özel bir eğitimi olduğunu belirtmek isterim. 

Pilates dışında doğum zamanına kadar  Hercule ve Luna'yı bahçeye çıkartmaktan hiç vazgeçmedim. Hatta bahçede geçirdiğimiz süreçleri her defasında daha da uzatıyordum. 

Yürüyüşlerden de geri kalmadım, tabi ki. Tarabya- İstinye hattında 2 Mayıs - 20 Haziran tarihleri arasında çok sık görülmüş olabilirim. Yeniköy esnafının hamilelere göstermiş olduğu ilgi için her birini tebrik ediyorum. Tuvaletlerini  benim için saatin kaç olduğunun önemi olmadan kullanımıma açtılar. Tarabya-Yeniköy- İstinye'nin özellikle de hamileler için yürüyüş güzergahı olarak kullanılmasını şiddetle tavsiye ediyorum. 

Her geçen gün daha fazla şişiyordum ve bunu engellemem maalesef mümkün olmuyordu. hamile kalmadan önce tatlı yemiyor iken, hamileliğimde kendimi tutamıyordum. Doktorum Canan Genim'in 12 kilodan fazla alma demesini sanırım ben ters anlamış olmalıyım ki 21 kilo ile hamileliğimi sonlandırdım.   Kaç kilo aldığımı soranlara "Pilates yapıyorum ve kas yoğunluğundan dolayı daha ağır çekiyorum" gibi bir saçmalık ile cevap veriyordum. Aldım işte bal gibi de 21kilo aldım. 



Gezmelerden de geri kalmadım. Hamileliğimin 32. ve 37. haftlarında 3 kına, 5 düğün ve 2 doğum günü partisine katıldım. Hepsi de çok keyifli ve güzel davetlerdi. Tüm bu etkinliklerde yalnızca portakal suyu pek bir can sıkıcı olsa da arkadaşlar ile olmak bir o kadar keyifliydi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder