-->

7 Kasım 2013 Perşembe

Bebek Arabası Seçimi: Stokke





Herkes gibi bizde çift olarak alışveriş yapmayı çok severiz. Ben kadın olarak severim de eşim benden daha çok sever, alışverişi. Fakat öyle uzun saatler dolaşmaz, ne arıyorsa gider, alır ve çıkar. Benim gibi kararsızlıklar yaşamaz, acaba hangi renk diye düşünmez. Bu yüzden  onunla alışverişe çıkmayı çok severim. 


Doğuma 1 ay kalmış,biz hala Sergen'in arabasını, ana kucağını almamıştık.  

Sevgili eşim oldukça rahat bir şekilde alırız diyerek beni oyalıyordu. Ben ise alalım, ya erken doğum olursa diye söylenip duruyordum.  Biliyorsunuz ki bebek arabalarında markalar, fiyatlar, özellikle çok değişkenlik gösteriyor… 

ilk önce Maslak e-bebek'e uğradık, biraz olsun bir bakalım, fikir edinelim diye. Çok fazla model vardı ve biraz dağılmış olarak çıktık. Ertesi gün İstinye Park'ta gezinirken, Joker mağazasına bakalım dedik.
Quinny, Stokke, Tripper, Kraft, Chicco bebek arabaları yer alıyordu. 

Aslında aradığımız sadece kolay açılır kapanır bir model olmasıydı. Bana Bugaboo marka bebek arabası almamı, çok rahat edeceğimi söyleyen bir çok kişi oldu,fakat hiçbirinin fiyatlarından haberdar olduğunu sanmıyorum. Mağazada bizimle ilgilenen kişi neredeyse her modeli açtı, özelliklerinden bahsetti. Tabi ilk defa alacak ve kullanacak bir ebeveyn olarak bizimde sorularımız biraz fazlaydı. Son olarak Stokke markası ile tanıştık. Hayatımda ilk defa duyuyordum. Stokke hariç diğer tüm bebek arabası markası isimlerine aşina iken, bu isim bizim için ilkti.  

Stokke'nin 2 farklı modeli var. Biz Scoot'un üzerinde durduk, biraz da renklerine vurulduk diyebilirim. 

Özelliklerini aşağıda görebilirsiniz.
- Tek elle katlanabilmekte
- Geniş alışveriş sepeti 
- Dönebilen ve istenildiğinde kilitlenebilen ön tekerlekler 
- 2+1 yil garanti 
- Ergonomik yastikli koltuk tasarimi 
- Havalandirma 
- Güçlü süspansiyonlar 
- Boyu ayarlanabilen tutma kolu 
- Ayarlanabilen 5 noktali emniyet kemeri - Kilit göstergeleri 
- 2 yönlü kullanilabilen koltuk (Toplam 4 pozisyon) 

- Ayarlanabilen ayaklik 
- Stokke® iZi Go ™ by BeSafe® araba koltuğu ile uyumlu 
- Kullanım süresi: Doğumdan itibaren 15 kg'ye kadar 
- Toplam agirlik: 11,8 kg 
- Ölçüler: 54 cm x 64 cm x 111 cm


* Bebek arabalarında tutma kolunun ayarlanabilir olması, annenin arabaya iyi hakim olması ve bel sağlığı için çok önemli olduğunu düşünüyorum.
* Tek elle katlanıyor olması bizim aradığımız ilk özellikti. 
* Alışveriş sepetinin büyük olmasının önemini kullandıkça anladım. Sergen ile her gün dışarı çıkıyor ve dönüşte mutlaka market alışverişi yapıyorduk. 
* Yeşil ve kırmızı kilit göstergeleri, herhangi bir yanlış bağlantı yapmanızı engelliyor.
* Bebek arabasına ilave olarak yine Stokke ile uyumlu BeSafe® araba koltuğu aldık ki hastane çıkışında ve  yaklaşık 6 aya kadar bebeği ana kucağında taşımak gerekiyor. Hatta kimi ana kucakları 13 kg'a kadar kullanılabilmekte. 
Aynı zamanda ana kucağını evin her noktasında kullandığımı belirtmek isterim. Özellikle mutfakta zaman geçiren biri olarak Sergen sandalye üzerine koyduğumuz ana kucağında yatarak, uzunca bir süre zaman geçirdi.  Mevcut kilo alımının biraz üzerinde gittiği için ana kucağı artık dar gelmeye ve sıkılmaya başladı. Mutfakta mama sandalyesine geçtiğimiz gün ailecek rahatlayacağız.  
Tek olumsuz yanı sanırım ağırlığı.




Fiyatlarına gelince ; BeSafe 599 TL, Stokke Scoot 1499 TL'ydi. Satın aldığımız tarihte İstinye Park Joker'de, Stokke marka çanta alana ki çantanın fiyatı 299 TL, BeSafe ana kucağı hediyeydi. İlk duyduğumuzda pek anlam veremedik. Biraz mantıksızdı,hatta bizimle ilgilenen kişi kendiside inanamamış olacakki 2 kez teyit etti. Çanta almak aklımızda yoktu, fakat böyle bir fırsatı değerlendirmemek olmazdı. Hem indirim hemde çanta alıp çıkmıştık. 
Stokke'de aksesuar olarak şemsiyenin yanında bardak tutacağını da alabiliyorsunuz. Benim çok hoşuma gitmişti ve iyiki de almışım. Çok sık kullanıyorum. 
Aynı zamanda tüm arabalarının kılıfları değişmekte olup, dilerseniz aşağıdaki gibi kürklü bir kılıf satın alabiliyorsunuz. 








Bebek arabası seçiminin anne ve  bebek/çocuğun rahatı için çok önemli olduğunu söyleyebilirim. Sergen henüz 5.ayında ve en çok kullandığımız ürün olduğunu söyleyebilirim. Bu sebeple seçiminizi yaparken kullanım rahatlığınıza göre belirlemenizi öneririm.

10 yorum:

  1. merhaba
    acaba hala memnun musunz arabanızdan.ben de bundan almak istiyorum.ama bana çok ağır ve yer kapladığını söylediler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba
      Evet kesinlikle ağır. Aslında baston tarzı bebek arabaları dışındaki tüm modeller biz bayanlar için gerçekten ağır. Hafif bebek arabaları yeni doğan bebekler için de pek güvenli olmadığından dolayı fazla seçim yapma şansımız maalesef kalmıyor.
      Ben çok memnunum, tek el ile açılıp, kapanabiliyor, benim için de bu en büyük rahatlıktı

      Sil
  2. merhaba aynı arabanın mor olanından bende kullanıyorum kızım henüz 3 aylık sürüşü tasarımı çok güzel ama şu tek elle katlanma olayını hala çözebilmiş değilim ben zaten katlayamıyorum bi bayan olarak ama eşimde zor katlıyor biraz kuvvet gerekli sizde nasıl.? acaba bizim arabadamı bi sorun var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk zamanlar çok zorlandım. Gerçekten biraz sert, ama zamanla açılıyor. Bir de ufak bir detay biliyorsunuzdur belki ama mutlaka öne iterek bastırmak gerekiyor sonrasında kapanabiliyor. Bir de ben 15 ayda sürekli kullanımdan oldukça yıprattım sanırım :):)

      Sil
  3. Evt one doğru yapiyorum ama yinede. Dediginiz gibi biraz sert insallah zamanla yumuşar:) ) ve kalitesinden olucak oldukca agır ama yinede kullanimindan cok memnunum cok yumusak bi araba..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,

    Biz de Stokke Scoot almayi dusunuyoruz ama size bazi sorularim olacak :) Bebeginiz izi go modeli ana kucaginda da rahat ve uzun sure uyuyabildi mi ? Web sayfasinda izi sleep modeli uyumak icin daha rahat oldugunu soyluyor. Diger bir sorum da, Stokke Scoot'un kendi oturma yerinin onunde bar olmamasinin her hangi bir olumsuz yonu var mi ? Hic boyle bir deneyiminiz oldu mu ? Bana diger Stokke modelleri cok hantalmis gibi geliyor, ama Scoot'un da tum ozelliklerinden emin olmak istedim. :) Sizi de soru yagmuruna tuttum.

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) ana kucağında Sergen 6.ayına kadar hem sütünü biberonu ile içti, hem yattığı yerden oyunlar oynadı.Özellikle söylemeliyim ki her ana kucağı çok terletiyor ve belki de sırtına bir be koymak gerekiyor. 6 ay sonrasında zaten hiç kullanmadık. İzi sleep ile ilgili inanın hiç tecrübem yok :)
      önünde bar olmamasını biz çok sonra, diğer bebek arabaları gördükçe farkettik, açıkcası hiç bir eksikliğini hissetmedim.
      Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :) Sorularınızı her zaman cevaplamak isterim :)

      sevgiler

      Sil
  5. Kürklü olana bayildim nerden temin etcez bunu bi sitesi felan varmi

    YanıtlaSil
  6. Merhaba , bebeğimiz için Stokke scoot bebek arabası almak istiyorum. Kafama takılan çok büyük bir soru var.Sizin çocuğunuz artık büyümüştür allah bağışlasın,acaba arabanın içinde uyurken ayakları sallantıda kalıyor,bebek bundan rahatsız oluyor mu? Tam yatış pozisyonuna girmiyor çünkü araba? Birde kaldırımdan inip çıkarken ön barının olmaması çocuğu boşluğa düşürüyor mu? Büyüdükçe kullanımı nasıl oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, aslında biz aldığımızda bunun olmayışını pek farketmeden aldık, çok dikkat etmedik. Hatta kullanmaya başladıktan 2-3 ay sonra olmadığını anladık. Sergen için uyuduğu yerin pek önemi olmadı. Bu yüzden de eksikliğini hissettiğimizi söyleyemem. boşluğa düşmesi gibi bir durum hiç olmadı. Zaten sürekli kemer ile kullanıyor olduk. Yürümeye başladıktan sonra arabadan rahatça inmesi için bizim sadece kemeri açmamız yeterli oluyordu.
      sizlere de şimdiden hayırlı olsun :)

      Sil