-->

30 Kasım 2013 Cumartesi

5. Ay Doktor Kontrolü


Geçtiğimiz hafta aylık doktor kontrolümüz vardı. Bu ayki kontrolde biraz daha heyecanlıydım, ek gıda ile ilgili konuşacaktık. Önceki yazılarımı takip edenler bilir. Ek gıda konusunda 2  seminere katılıdım ve detayları sizler ile de paylaşmıştım.

2 Ocak 2014 tarihi itibariyle çalışmaya başlayacağım. Bu yüzden Sergen'i bakıcısına emanet etmeden önce başlamak istedim ek gıdaya ki ufakta olsa düzenimiz olsun...
Doktorumuz Tarkan İkizoğlu'da benimle aynı fikirdeydi. 10 Aralık gibi ufaktan başlıyoruz.

3 gün bekleme kuralı uygulayacağız. Bu süreçte Sergen'in yiyeceklere vereceği reaksiyonları takip edebilecek ve yan etkileri olması durumunda hangi yiyecekten kaynaklandığını anlayabileceğiz. 
Yeni gıdayı denediği günden 3 gün sonra farklı bir gıdayla tanışacak. 

Açıkcası sebze çorbası ile başlarız diye zannediyorum ki doktorumuz elma ile başlayacağımızı söyledi. Birçok doktor/uzman meyve ile başlanması durumunda bebeğin sonrasında sebze çorbasını yemek istemeyeceğini belirtmekte. Trend "önce sebze"ydi. 

Neyse biz elma püresi ile başlıyoruz. Süt dışındaki ilk gıdamızı 3 gün kuralı gereğince her gün 1 öğünde elma püresi olaraj hazırlayacağız. Öğün büyüklüğü max. Sergen'in kendi yumruğu kadar olmalıymış ki heralde yeni anne olmamdan ötürü 3-4 kaşık yediği zaman paniklememem için söyledi. 
Sonrasında 3 gün armut ve akabinde yoğurt ile devam ediyor olacağız. 

Yoğurdumuzu ben uzun zamandır kendim mayalıyorum.Doktorumuz Sergen için mayalayacağımız sütün güvenilir yerden temin edilse dahi çiğ süt yerine marketlerden temin edebileceğimiz günlük 100 ml'lik sütlerden olmasının daha uygun olacağını belirtti. Özellikle SEK günlük süt kullanabileceğimizi önerdi. İlk bir kaç ay yoğurdu bu şekilde hazırlayacağım. 

Ek gıda başlangıç heyecanımız devam edecek. Biliyorum ki çok dert edilecek bir konu değil, ama zemin ne kadar sağlam olursa, sonrasının da o kadar rahat olacağını umuyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder