-->

5 Kasım 2013 Salı

Köyümün Bazlaması




Daha önce "Evimin Amatör Aşçısı" yazımda  mutfak tecrübemden ve bloğumda yazma arzumdan bahsetmiştim. Aklına eseni deniyor ve tutarsa da tarif defterim ve arkadaşlarım ile paylaşıyorum…




Yaklaşık 1 aydır ekmeğimi evde kendim yapıyorum. Ekmek makinası alıp almamak konusunda çok kararsız kalmıştım. Makina sizin yerinize yoğuruyor, pişiriyor, size ekmeği içinden almak kalıyor. Doğum izni nedeniyle evde olduğum için makina almayı şimdilik erteledim. 

Bugün bazlama yaptım. Aslında bazlama büyük marketler hariç görmeye pek alışık olmadığımız bir ekmek. Sanırım bazlamanın ne olduğunu bilen son kuşak biziz. Küçüklüğümden beri ara ara köyden gönderirlerdi. Sanki hiç yapılamazmış, oraya özgü bir ekmek gibi. O kadar kolay ve tavada olduğu için çok hızlı pişiyor. 


Malzemeler :
* 1 paket kuru maya
* 1/2 çay bardağı su +2 su bardağı su
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 4,5 veya 5  su bardağı un

Yapılışı :
Yarım çay bardağı suyu kuru mayayı eritmek için kullanın. İyice eridikten sonra tuzu ilave edin.  
Kabınızda unu ekleyerek, ortasına mayayı ve sonrasınd 2 su bardağı suyu ekleyin ve yoğurun.  Hamur ele yapışan bir hamur kıvamında olacak. 
Hamuru yoğurduktan sonra üzerini bir örtü ile kapatarak yarım saat kadar bekletin. Hamur dinlendikten sonra bir tepsiye portakal büyüklüğünde parçalara ayırarak üzerini örterek biraz daha dinlendirin. 
Son olarak yağsız tavada arkalı önlü olarka kısık ateşte pişirin. 
Sıcak sıcak tereyağ sürerek veya tulum peynir ile yemenizi öneririm.

Afiyet bal şeker olsun !!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder